fredag 19 februari 2010

TV-licensen

Finns det någon idag som inte har tillgång till TV?
För andra gången på fyra år blev jag nu uppringd av Radiotjänst i Kiruna. De undrar varför jag inte betalar TV-licens. Åter förklarar jag att detta system är föråldrat, alla har ju tillgång till TV. Vill man ha in de här pengarna borde de baseras på något annat än en licens. Låt alla boende i Sverige betala en summa och så är det bra. För varför kontrollerar man mig? Jo, licensen baseras på vem du delar säng med!
När jag bodde ihop med min man så betalade vi en tv-licens för två tv-apparater. Så flyttade jag in som inneboende hos en annan person som också hade två tv-apparater, men eftersom vi inte delade säng så fick jag betala en tv-licens och han en. Efter ett par år flyttade jag ihop med min sambo, vi delar säng och vips betalade vi bara en tv-licens för två tv-apparater. Slutsatsen blir alltså att tv-licensen måste bero på hur man placerar sängarna i ett hus och inte på hur många tv-apparater du har! Så nu har radiotjänst kontrollerat vem jag delar säng med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar